RRV - Radiosity Renderer and Visualizer (C++, OpenGL)
Overview
Radiozita je pokročilá zobrazovací metoda používaná ve fotorealistické grafice. Její výpočet je časově náročný. RRV
představuje jednoduchou implementaci výpočtu radiozity, která využívá akceleraci založenou na OpenGL
.
Přestože je implementace výpočtu radiozity poměrně jednoduchá, poskytuje pěkné výsledky. Navíc je díky HW akceleraci výpočet rychlý. Konkrétní doba výpočtu závisí na složitosti vstupní scény a zvolených parametrech. Při testování se doba výpočtu pohybovala v rozmezí několika minut až několika dní.
Pomocí RRV
bylo také vytvořeno krátké video (asi 20s), které ukazuje, jak se šíří radiozita v průběhu výpočtu. Hlavní výhoda projektu oproti běžně dostupným implementacím však spočívá v jeho jednoduchosti.
Výsledky
Zdrojové soubory
Dokumentace
Formát vstupních/výstupních dat
Podíl jednotlivých členů týmu na projektu
- David Bařina,
xbarin02
- Výpočet konfiguračních faktorů pomocíOpenGL
- Převod primitiv (koule, válec, čajník) na polygonální reprezentaci - Kamil Dudka,
xdudka00
- Objektový model
- Dělení na plošky
- Mezipaměť pro konfigurační faktory
- Interpolace barev - Jakub Filák,
xfilak01
- Vstup/výstup XML, DTD
- Zpracování parametrů příkazové řádky - Lukáš Hefka,
xhefka00
- Program pro vizualizaci
- Vzorová vstupní scéna